14 Juni 2026
Ik reed eerst te ver het zandpad op vol kuilen want ook hier had het
geregend. Pas bij de parkeerplaats vond ik deze oude eik.
De 1000-jarige eik is een bijzonder natuurmonument. Alleen de bast en
de kroon zijn nog aanwezig, van binnen is de boom volledig hol. Ter
versteviging is er een kippengaas gespannen waaraan veel liefdesslotjes
hangen.
En ik ontmoette mijn eerste boom die een selfie spot heeft. Ik had
alleen maar oog voor de holle eik, maakte geen selfie. Mijn voeten
waren net iets te groot.
En dit lijkt extra superglad geschuurd. Binnen in de eik, een kruk
Ondanks de kippengaas vol liefdesslotjes kun je er vrij gemakkelijk in
de boom gaan. Ik heb het niet gedaan. De wanden zijn wel glad